Banker og kortudstedere leder altid efter måder, hvorpå vi kan beskytte os mod svindel og holde vores penge sikre. For at gøre dette udfører de ofte kontrol for at sikre, at køberen er ægte og har tilladelse til at foretage onlinetransaktioner.
I denne ånd er det nye andet betalingstjenestedirektiv (PSD2) blevet indført i det meste af EU og Det Forenede Kingdom.
Dette direktiv betyder, at Strong Customer Authentication (SCA) nu er påkrævet for visse online og digitale køb for at beskytte mod svindel. Når visse transaktioner igangsættes via kredit- eller betalingskort på et websted, i en app eller i App Store, skal de godkendes af banken, kortudstederen eller betalingstjenesteudbyderen, før de kan gennemføres.
Skal jeg godkende alle køb i spillet?
Ikke alle køb i vores spil skal godkendes på denne måde. Når SCA-godkendelse er påkrævet, vil du dog blive dirigeret til en side, der drives af din bank eller kortudsteder, for at fuldføre SCA-godkendelsesprocessen.
Hvordan godkender jeg et køb?
De nøjagtige bekræftelsestrin vil variere mellem forskellige banker og kortudstedere. Normalt bliver du bedt om at angive en kode eller adgangskode for at godkende dine køb. Nogle banker kan henvise dig til deres bankapp eller websted for at gennemføre dit køb. Når du har givet autorisation, kan du gennemføre købet.
Hvad sker der, efter jeg har gennemført SCA-godkendelsen?
Når du har gennemført SCA-godkendelsesprocessen, skal dit køb gå igennem som normalt. Du skal derefter vende tilbagetil spillet for at modtage dine genstande.
Hvordan ved jeg, om mit køb mislykkedes?
Hvis du undlader at godkende dit køb, kan du modtage en fejlmeddelelse, der informerer dig om, at dit køb var mislykket. For at bekræfte, om du er blevet debiteret eller ej, kan du tjekke din købshistorik.
Her er nogle vejledninger, der kan hjælpe dig:
Jeg har problemer – kan jeg springe godkendelsesprocessen over?
Hvis du oplever løbende problemer, når du foretager onlinekøb, anbefales det, at du taler med din bank eller kortudsteder, da de styrer processen.
Jeg gennemførte mit køb, men jeg fik ikke mine varer
Hvis du har gennemført SCA-godkendelsesprocessen, men de varer, du købte, ikke blev leveret til dig i spillet, bedes du kontakte os, så hjælper vi dig.
Jeg har stadig brug for hjælp til et køb
Bare rolig – du kan kontakte os ved at bruge linket nedenfor.