Banker og kortudstedere leder altid efter måder at beskytte os mod svindel og holde vores penge sikre. For at gøre dette gennemfører de ofte kontrol for at sikre, at køberen er ægte og har tilladelse til at foretage online transaktioner.
I denne ånd er det nye andet Betalingstjenestedirektiv (PSD2) blevet indført i det meste af Den Europæiske Union og Storbritannien.
Dette direktiv betyder, at Stærk Kundeautentifikation (SCA) nu er påkrævet for visse online og digitale køb for at beskytte mod svindel. Når visse transaktioner initieres via kredit- eller betalingskort på en hjemmeside, i en app eller på App Store, skal de autentificeres af banken, kortudstederen eller betalingstjenesteudbyderen, før de kan gennemføres.
Skal jeg godkende alle køb i spillet?
Ikke alle køb i vores spil skal autentificeres på denne måde. Når SCA-autentifikation er påkrævet, vil du dog blive dirigeret til en side, der drives af din bank eller kortudsteder for at fuldføre SCA-autentifikationsprocessen.
Hvordan godkender jeg et køb?
De præcise verifikationstrin vil variere mellem forskellige banker og kortudstedere. Normalt vil du blive bedt om at give en kode eller adgangskode for at godkende dine køb. Nogle banker kan dirigere dig til deres bankapp eller hjemmeside for at fuldføre dit køb. Når du har givet godkendelse, kan du derefter fuldføre købet.
Hvad sker der, efter jeg har fuldført SCA-autentifikationen?
Når du har gennemført SCA-autentifikationsprocessen med succes, bør dit køb gå igennem som normalt. Du skal derefter vende tilbage til spillet for at modtage dine varer.
Hvordan ved jeg, om mit køb mislykkedes?
Hvis du ikke formår at godkende dit køb, kan du modtage en fejlmeddelelse, der informerer dig om, at dit køb var mislykket. For at bekræfte, om du er blevet opkrævet, kan du tjekke din købsoversigt.
Her er nogle vejledninger, der kan hjælpe dig:
Jeg har problemer – kan jeg springe godkendelsesprocessen over?
Hvis du oplever vedvarende problemer, når du foretager online køb, anbefales det, at du taler med din bank eller kortudsteder, da de administrerer processen.
Jeg har gennemført mit køb, men jeg fik ikke mine varer
Hvis du har gennemført SCA-autentifikationsprocessen med succes, men de varer, du købte, ikke blev leveret til dig i spillet, bedes du kontakte os, og vi vil hjælpe dig.
Jeg har stadig brug for hjælp til et køb
Bare rolig – du kan kontakte os ved at bruge knappen Kontakt os nedenfor.