Apple-användare med Candy Crush Saga-appversioner äldre än 1.168 kan ha märkt ett nytt alternativ att logga in i spelet med Apple.
Hur kan jag få tillbaka min framsteg?
Om du tidigare loggade in i spelet med antingen ett King-konto eller Facebook, och sedan loggade in med Apple, har dina spelresultat och guldtackor försvunnit. Men oroa dig inte!
Dina framsteg och guldtackor är fortfarande säkert säkerhetskopierade till ditt King- eller Facebook-konto. För att få tillgång till dem igen, logga helt enkelt ut från Apple och logga in igen på det kontotyp du använde tidigare (King eller Facebook).
Varför hände detta?
Apple-inloggning är en ny typ av konto, som inte är kopplat till varken King- eller Facebook-konton. Därför, om du loggar in med Apple, skapar du ett helt nytt, separat konto.
Detta är bra om du är en ny spelare som just har börjat! Men om du tidigare loggade in med King eller Facebook, kommer du att vara tillbaka på nivå 1 när du loggar in för första gången med Apple.
Dina nivåframsteg och guldtackor är fortfarande säkra, och du kan få tillgång till dem genom att logga ut från Apple och tillbaka in på ditt King- eller Facebook-konto.
Vad kan jag göra?
För att minska risken för att detta händer i ditt spel och för att behålla din spelarprofilinformation när du använder Apple ID, uppdatera ditt spel till version 1.168 (minst).