Varför är det bäst att vara inloggad?
När du spelar våra spel kanske du märker knappen "Min profil" eller "Mitt konto". Detta visas på den första skärmen du ser när spelet laddas och bekräftar om du är inloggad eller om åtgärder måste vidtas.
Det är mycket viktigt att du är inloggad på antingen ditt King-konto eller Facebook-profil, eftersom det garanterar att ett antal saker händer medan du spelar.
Dessa inkluderar:
- Spara och återfå dina nivåframsteg när du spelar
- Synkronisera dina framsteg så att du kan få åtkomst till den på en ny eller en andra enhet. Du behöver inte spela från början igen!
- Håller ett exakt spår av din Gold Bar balance
Men det hjälper oss också att hjälpa dig. Om du behöver support kan vi:
- Snabbt hitta din spelarprofil i vårt register, så vi vet vem du är om du kontaktar oss!
- Se din spelaktivitet i spelet och ge problemfri support
- Spåra användningen av köp inom spelet i det mycket osannolika fallet att något skulle gå fel!
Om du spelar offline eller inte loggar in på din profil:
- Är du inte synkroniserad så problem med framsteg kanske inte kan återställas
- Du är inte inloggad, så objekt som används kan inte kontrolleras, levereras eller bytas ut
- Dina åtgärder sparas inte om du byter enhet eller får en ny/andra enhet
- Din egen profil-persona kommer inte att vara synlig, eftersom din identitet och namn / avatar kommer att vara osynliga när du är offline
- Du kommer inte att kunna delta i händelser eller utmaningar där du behöver spela online
För att se till att du är inloggad måste du först trycka på knappen "Mitt konto", "Profil" eller "Spara mina framsteg" när du startar spelet. De visas alla på samma plats, precis under knappen "Spela" innan du startar spelet.
Om du redan är inloggad bekräftar det kontot du för närvarande spelar under.
Om du inte redan är inloggad uppmanar spelet dig att antingen...
- Registrera dig via e-post för ett King-konto med din e-post
- Logga in med ett befintlig King-konto