Vad är Mystiska berget?
Husdjur behöver din hjälp!
Genom att klättra uppför det höga Mystiska berget kan du befria de söta djuren från fångenskap och säkra en massa belöningar åt dig själv!
Placerade med jämna mellanrum på kartan över Mystiska berget, kommer du att behöva klättra upp genom kartan genom att klara nivåerna och nå den sista nivån för att samla in ditt stora pris.
Utmaningen blir dock lite svårare eftersom du måste klara alla nivåer med bara ett liv. Inga omstarter eller misslyckanden tillåtna!
Hur deltar jag i Mystiska berget?
När det är aktivt kommer Mystiska berget att visas i ditt spel och kan nås från kartskärmen. Du får en popup när det är tillgängligt i spelet, men om du inte ser det eller klickar bort det utan att kontrollera - oroa dig inte, du kan fortfarande se händelseknappen synlig på spelkartan.
Vad kan jag vinna i Mystiska berget?
Du kan vinna Boosters, Guldtackor och till och med Obegränsat med liv i spelet, så det finns allt att spela för! Husdjur-tastiskt!
När kommer det att äga rum?
Det varierar från tid till annan och passar in runt andra händelser i Pet Rescue Saga-världen. Vi gillar att hålla saker blandade, eftersom variation är livets krydda!
Du får en in-game-prompt för att låta dig veta att det har börjat, men om du stänger det eller vill kontrollera, ser du tävlingsknappens ikon på din kartskärm, så lycka till och sikta mot månen (och bortom!)
Vad händer om andra kan spela det och jag inte kan?
För att hålla Mystiska berget tillgängligt och tillgängligt för alla, kan det ibland vara så att du har tillgång till det och dina vänner inte, eller vice versa. Detta är så att alla får spela.
Kom ihåg att du kan ha det när de inte har det - så hoppa in och klättra upp när du får chansen!