Feerna känner sig flyktiga och erbjuder en belöning till sina mest skickliga bubbelkrossare!
Vad är Feernas race?
Feernas race-evenemang sätter dina bubbelblåsningsfärdigheter mot en grupp andra spelare, med ett pris av Boosters för dem som når mållinjen snabbast!
Var är det?
När det är i spel, kommer du att se Feernas race-ikonen till vänster på din huvudspelsskärm. Du kommer också att se rankingen av tävlande i loppet listade under den, så att du kan kontrollera din position jämfört med de andra spelarna.
Hur kan jag kontrollera min framsteg?
Rankingsspåraren vid sidan av kartskärmen håller dig uppdaterad om var du befinner dig i loppet. Högst upp på spåraren kommer du också att kunna se mållinjenivånumret. Detta är ditt mål, så försök ditt bästa för att komma dit före dina konkurrenter!
När slutar loppet?
När varje spelare i loppet har passerat mållinjenivån, kommer rankningarna att låsas och priserna delas ut. Om några spelare slutar spela och inte gör några framsteg, oroa dig inte - efter en viss tid av inaktivitet kommer loppet att betraktas som avslutat och rankning och prisfördelning kommer att ske.
Vad kan jag vinna?
En mängd priser kan vinnas för vinnaren av Feernas race, så det finns allt att spela för. Boosters, Stjärnstoft och till och med några Obegränsade liv kan erhållas om du placerar dig först! Inte bara finns det priser för vinnaren, men några superbyten är också tillgängliga för innehavare av 2:a och 3:e plats också!
Jag ser det inte i mitt spel
Det är möjligt att du känner någon med evenemanget synligt i deras spel när det inte är tillgängligt för dig. Oroa dig inte! Med så många spelare måste vi ibland sprida ut det roliga lite.
För att hålla våra evenemang hanterbara och synliga för så många som möjligt, får ibland grupper av spelare tillgång till dem vid olika tidpunkter.
Det finns en chans att nästa gång kommer du att ha det när de inte har det, eller ett annat evenemang som din vän inte har. Håll bara ett öga på dina notifikationer, pop-ups och kartknappar.