The Fairies känner sig flyktiga och ger en belöning till sina skickligaste bubblor!
Vad är Fairy Dash?
Eventet Fairy Dash ställer dina bubblor mot en grupp andra spelare, med ett pris av Boosters för dem som når mållinjen snabbast!
Var är den?
När det är igång kommer du att se Fairy Dash-händelseikonen till vänster på huvudskärmen för spelkartan. Du kommer också att se rankningen av konkurrenterna i loppet listad under den, så att du kan kontrollera din position jämfört med de andra spelarna.
Hur kan jag kontrollera mina framsteg?
Rankingspåraren vid sidan av kartskärmen kommer att hålla dig uppdaterad om var du befinner dig i loppet. Överst på spåraren kan du också se mållinjens nivånummer. Det här är ditt mål, så gör ditt bästa för att komma dit före dina konkurrenter!
När slutar loppet?
När varje spelare i loppet har passerat mållinjenivån kommer leden att låsas och priserna delas ut. Om vissa spelare slutar spela och inte gör några framsteg, oroa dig inte - efter en viss tids inaktivitet kommer loppet att anses vara avslutat och rankningen och pristilldelningen kommer att äga rum.
Vad kan jag vinna?
En mängd priser kan vinnas för vinnaren av Fairy Dash, så det finns allt att spela för. Boosters, Star Dust och till och med några obegränsade liv kan vinnas om du placerar dig först! Det finns inte bara priser till vinnaren, utan en del superbyte är också tillgänglig för innehavare av 2:a och 3:e plats!
Jag ser det inte i mitt spel
Det är möjligt att du känner någon med händelsen synlig i deras spel när den inte är tillgänglig för dig. Oroa dig inte! Med så många spelare måste vi ibland sprida det roliga lite.
För att hålla våra evenemang hanterbara och synliga för så många människor som möjligt, ibland får grupper av spelare tillgång till dem vid olika tidpunkter.
Det finns en chans att nästa gång du kommer att ha det när de inte gör det, eller en annan händelse som din vän inte har. Håll bara ett öga på dina aviseringar, popup-fönster och kartknappar.