Du är inte ensam när du spelar genom Candy Crush Friends Saga - du får hjälp av en rad av dina favoritkaraktärer!
Hur låser jag upp karaktärer?
För att låsa upp dessa hjälpsamma karaktärer behöver du hitta godisöverraskningslådor. Hitta nya klistermärken i dessa lådor för att uppgradera dina Candy-vänner och upptäcka nya också. När du har samlat tillräckligt med klistermärken för att låsa upp en karaktär, kommer du att hitta dem redo och väntande för att hjälpa dig!
Hur väljer jag min karaktär?
Att välja din karaktär är enkelt. Innan du börjar en nivå kan du välja vilken karaktär du vill ha hjälp av genom att välja dem från menyn under den gröna 'Spela'-knappen. Välj noggrant - varje karaktär har en unik specialkraft som kan hjälpa dig. För att ge dig den bästa chansen till framgång kommer spelet att ge en rekommendation för dig.
Hur använder jag min karaktärs kraft?
För att använda din karaktärs unika kraft behöver du samla deras favoritgodis. Se deras kraftmätare fyllas upp och så snart du har samlat tillräckligt av deras föredragna godis kommer de att lägga till en smaklig booster på din spelplan. Ju mer av det begärda godiset du samlar, desto fler boosters får du för att slå nivån.
Hur ser jag mina karaktärer?
Du kan hitta alla dina karaktärer i albumet genom att trycka på bokikonen som finns på hemskärmen. Här kan du se dina samlade karaktärer, lära dig om deras krafter och läsa en rolig biografi för att komma närmare dina nya vänner.
Du kan också se en lista över karaktärer som ännu inte har samlats. Du kommer också att se en framstegsmätare så att du kan följa din framsteg mot att låsa upp din nästa favoritkaraktär!