Du är inte ensam när du spelar genom Candy Crush Friends Saga - du kommer att få hjälp av en grupp med dina favoritkaraktärer!
Hur låser jag upp karaktärer?
För att lås upp dessa hjälpsamma karaktärer måste du hitta Candy Surprise-lådor. Hitta nya klistermärken i dessa lådor för att höja dina godisvänner och upptäcka nya också. När du har samlat tillräckligt många klistermärken för att lås upp en karaktär, kommer du att hitta dem redo och väntar på att hjälpa dig!
Hur väljer jag min karaktär?
Det är enkelt att välja din karaktär. Innan du startar en nivå kan du välja vilken karaktär du vill hjälpa genom att välja dem från menyn under den gröna "spela"-knappen. välj noggrant – varje karaktär har en unik speciell kraft som kan hjälpa dig. För att ge dig den bästa chansen att lyckas kommer spelet att ge dig en rekommendation.
Hur använder jag min karaktärs kraft?
För att använda din karaktärs unika kraft måste du samla deras favorittyper av godis. Se deras power bar fyllas och så snart du har samlat ihop tillräckligt med deras favoritgodis kommer de att lägga till en välsmakande booster till din spelplan. Ju mer av det efterfrågade godiset du samlar in, desto fler boosters får du för att slå nivån.
Hur ser jag mina karaktärer?
alla dina karaktärer i The Scrapbook genom att trycka på bokikonen. på startskärmen. Här kommer du att kunna se dina samlade karaktärer, lära dig om deras krafter och läsa en rolig biografi för att komma närmare dina nya vänner.
en lista över karaktärer som ännu inte har samlats in. Du kommer också att se en förloppsindikator så att du kan följa dina framsteg mot att lås upp din nästa favoritkaraktär!