Svaret är: ja, det kan du! Följ dessa enkla steg för att se dina Facebook-vänner när du spelar kopplat till ditt King-konto.
FÖRKRAV: Innan du börjar, se till att du...
- har ditt Facebook- och ditt King-konto synkroniserade och
- är anslutna till Facebook.
När du försäkrat dig om att du har dessa två saker får du ett popup-fönster!
1. popup-fönstret frågar om du vill lägga till dina vänner på din karta.
2. Tryck på Fortsätt så kommer din Facebook-lista med vänner att väljas automatiskt.
3. Genom att trycka på Fortsätt igen kommer systemet att flytta dina Facebook-vänner till ditt King-konto. Du kan också avmarkera alla vänner genom att markera rutan "Avmarkera alla" och välja specifika vänner från listan.
Skärmdumpar visar det första popup-fönstret, skärmen där du väljer de vänner du vill ha på ditt King-konto och skärmen som du ser när du väljer dem alla
Sedan får du ett popup-fönster som berättar när dina vänner har lagts till – och det är allt!
👉 Kom ihåg:
- Om det finns ett problem och dina vänner inte läggs till på ditt King-konto kan du alltid trycka på försök igen för att begära det igen.
- Du kommer att se en knapp på din profilskärm om du bestämmer dig för att du vill lägga till dina vänner senare:
Skärmdump visar profilskärmen och sedan den blå knappen som du kan trycka på för att se popup-fönstret visas när som helst
Jag fick inte popup-fönstret!
Det är möjligt att du känner någon som kan ha funktionen synlig i deras spel när den inte är tillgänglig för dig. Oroa dig inte! Det är inte fel – det är bara det att vi ibland måste sprida det roliga med så många spelare, så att alla får prova nya saker.
Chansen är stor att du kommer att ha en annan funktion när din vän inte har det, så var säker på att vi alltid kommer att försöka se till att du inte missar det roliga! Titta på dina aviseringar, popup-fönster och kartknappar för att veta när du är på väg!
Jag har fler frågor eller vill dela med mig av min åsikt om detta
I så fall besöker du vår Candy Crush Jelly Community här (endast på engelska) - dina medspelare är ivriga att hjälpa till!