Svaret är: ja, du kan! Följ dessa enkla steg för att se dina Facebook-vänner när du spelar ansluten till ditt King-konto.
FÖRUTSÄTTNINGAR: Innan du börjar, se till att du...
- har synkroniserat ditt Facebook- och King-konto, och
- är ansluten till Facebook.
När du har säkerställt dessa två saker kommer du att få en pop-up!
När du får pop-upen
1. Pop-upen kommer att fråga om du vill lägga till dina vänner på din karta.
2. Tryck på Fortsätt och din Facebook-vänlista kommer automatiskt att väljas.
3. Genom att trycka på Fortsätt igen, kommer systemet att flytta dina Facebook-vänner till ditt King-konto. Du kan också avmarkera alla vänner genom att kryssa i rutan "Avmarkera alla" och välja specifika vänner från listan.
Skärmdumpar visar den första pop-upen, skärmen där du väljer de vänner du vill ha på ditt King-konto, och skärmen som du ser när du väljer alla dem
Sedan får du en pop-up som berättar när dina vänner har lagts till—och det är allt!
Kom ihåg:
- Om det uppstår ett problem och dina vänner inte läggs till på ditt King-konto, kan du alltid trycka på Försök igen-knappen för att begära det igen.
- Du kommer att se en knapp på din profilsida om du bestämmer dig för att lägga till dina vänner senare:
Skärmdumpen visar profilsidan och sedan den blå knappen du kan trycka på för att få pop-upen att visas när som helst
Jag fick inte pop-upen!
Det är möjligt att du känner någon som kanske har funktionen synlig i sitt spel när den inte är tillgänglig för dig. Oroa dig inte! Det är inte felaktigt — det är bara så att vi ibland måste sprida ut det roliga med så många spelare, så att alla får prova nya saker.
Chansen är stor att du har en annan funktion när din vän inte har det, så var säker på att vi alltid försöker se till att du inte missar det roliga! Håll koll på dina aviseringar, pop-ups och kartknappar för att veta när du är redo att köra!
Jag har fler frågor eller vill dela min åsikt om detta
I så fall, besök vår Candy Crush Jelly Community här - dina medspelare är ivriga att hjälpa!