Hijsen de zeilen, tijd om te spelen! Verzamel je vrienden en daag een tegenstander uit voor een spelletje Scheepsmaatjes — een nieuwe functie in Prik.
Hoe werkt het?
Je bent de kapitein van je team en je strijdt om de vloot van je tegenstander te laten zinken voordat zij die van jou laten zinken!
Bij het starten van Scheepsmaatjes, moet je 4 vrienden kiezen om je te helpen - als je ze nog niet hebt, kun je er meer toevoegen via de knop 'Vrienden uitnodigen' die je ziet bij het starten van een nieuwe wedstrijd. Let op, je kunt niet doorgaan zonder minstens 4 vrienden.
Elke vriend heeft een schip op je bord en ze helpen je de schepen van je tegenstander te laten zinken. Om dit te doen, heb je munitie nodig.
Hoe krijg je munitie?
Naarmate je vrienden levels halen, krijg jij als hun kapitein munitie... dus kies je bemanning verstandig!
Tip:
Zorg ervoor dat je vrienden kiest die actieve Prik-spelers zijn om je te helpen - je kunt ze niet veranderen totdat de wedstrijd voorbij is!
Wat kan ik winnen?
Je wint een toverbal als je een ronde Scheepsmaatjes wint! Sprankelend!
Wanneer zie ik het?
Spelers boven level 31 kunnen Scheepsmaatjes spelen.
Waarom is Scheepsmaatjes niet beschikbaar in mijn spel?
Het is soms mogelijk dat een functie niet beschikbaar is in jouw spel, terwijl het wel beschikbaar is in de spellen van andere spelers. Geen zorgen! Het is niet defect — het is gewoon dat we met zoveel spelers soms het plezier moeten verspreiden.
We proberen onze evenementen en functies in balans te houden, beheersbaar en zichtbaar voor zoveel mogelijk mensen, zodat iedereen nieuwe dingen kan proberen. De kans is groot dat je een ander evenement of functie hebt wanneer andere spelers dat niet hebben, dus wees gerust, we zullen altijd proberen ervoor te zorgen dat je niets van het plezier mist! Houd je spel in de gaten om te zien wanneer er nieuwe functies worden toegevoegd.
Deel je gedachten
Heb je feedback over Scheepsmaatjes, of wil je meer spelers vinden om mee te spelen? Word lid van onze Community hier.