Säsongsexpertis är ett nytt sätt att belöna dig för att slutföra vissa säsongshändelser eller funktioner, med andra ord, samla expertispoäng för att öppna nya söta kistor!
Hur får jag expertispoäng?
För att vinna expertispoäng måste du slutföra säsongshändelser eller funktioner som har en Gyllene Stjärna med en Regnbågsram. Inte alla händelser i spelet har denna tagg, så håll utkik efter den:
(Skärmdumpen visar händelsefliken, där både Godisuppdrag och Höstturnén har Säsongsexpertis-märket på sig. Det är en Gyllene Stjärna med en regnbågsram på nedre högra sidan av händelsekortet)
Vad är expertispoäng till för? Vad kan jag vinna?
Samla expertispoäng för att nå din nästa belöningskista! Det finns 3 milstolpsbelöningskistor:
Brons, Silver & Guld Kistor erbjuder olika belöningar.
(Skärmdumpen visar en framstegsmätare med 3 belöningskistor: brons, silver och guld)
Hur kan jag hålla koll på mina framsteg?
Du kan hålla koll på dina Säsongsexpertis-framsteg under händelsefliken där du också behöver gå för att hämta dina belöningar efter att ha slutfört varje kista.
Vill du dela dina tankar om den nya Säsongsexpertisen?
Vi skulle älska att höra dem! Bara gå över till Communityn och låt oss veta vad du tycker!
Jag har inte denna händelse i mitt spel
Vi försöker hålla våra händelser balanserade, hanterbara och synliga för så många spelare som möjligt, så att alla får prova nya saker. Chansen är att du har en annan händelse i ditt spel när andra spelare inte har det, så var säker på att vi alltid försöker se till att du inte missar det roliga!
Håll utkik efter dina aviseringar, pop-ups och kartknappar för att veta när du har nytt innehåll i ditt spel.