Hissa seglen, dags att spela! Samla dina vĂ€nner och utmana en motstĂ„ndare till en omgĂ„ng Shipmates â en ny funktion i Soda.
Hur fungerar det?
Du kommer att vara kapten för ditt lag och kommer att tÀvla om att sÀnka din motstÄndares flotta innan de sÀnker din!
NÀr du startar Shipmates, mÄste du vÀlja 4 vÀnner för att hjÀlpa dig - om du inte har dem Ànnu kan du lÀgga till mer genom knappen "Bjud in vÀnner" som du ser nÀr du startar en ny matcha. Observera att du inte kommer att kunna fortsÀtt utan minst fyra vÀnner.
Varje vÀn kommer att ha ett skepp pÄ ditt brÀde, och de hjÀlper dig att sÀnka din motstÄndares skepp. För att poÀng det behöver du ammunition.
Hur fÄr man ammunition?
NÀr dina vÀnner passerar nivÄer kommer du, som deras kapten, att fÄ ammunition... sÄ vÀlj din besÀttning med omtanke!
Tips:
Se till att du vÀljer vÀnner som Àr aktiva sodaspelare för att hjÀlpa dig - du kommer inte att kunna Àndra dem förrÀn matchen Àr slut!
Vad kan jag vinna?
Du kommer att vinna en Wonderball nÀr du vinner en omgÄng Shipmates! Sodalicious!
NĂ€r kommer jag att se den?
spelare över nivÄ 31 kommer att kunna spela Shipmates.
Varför Àr Shipmates inte tillgÀngligt i mitt spel?
Det Ă€r ibland möjligt att en funktion inte Ă€r tillgĂ€nglig i ditt spel, medan den Ă€r tillgĂ€nglig i andra spelares spel. Oroa dig inte! Det Ă€r inte fel â det Ă€r bara det att med sĂ„ mĂ„nga spelare mĂ„ste vi ibland sprida det roliga.
Vi försöker hÄlla vÄra evenemang och funktioner balanserade, hanterbara och synliga för sÄ mÄnga mÀnniskor som möjligt sÄ att alla fÄr prova nytt saker. Chansen Àr stor att du kommer att ha en annan hÀndelse eller funktion nÀr andra spelare inte gör det, sÄ var sÀker pÄ att vi alltid kommer att försöka se till att du inte missar det roliga! HÄll ett öga pÄ ditt spel för att se nÀr nya funktioner lÀggs till.
Har du feedback om Shipmates, eller vill du hitta fler spelare att spela med? GÄ med i vÄr community hÀr.