Nyligen kan du ha fått ett meddelande i ditt spel om att spåra och anpassa din upplevelse. I den här artikeln kommer vi att erbjuda svar på dina vanliga frågor om den här funktionen.
Varför fick jag det här meddelandet?
I iOS14 introducerade Apple funktionen "App Tracking Transparency" för iOS-enheter.
Den här funktionen innebär att när du använder vissa appar kommer du att se ett popup-fönster som frågar om du vill "Tillåt spårning" eller "Be appen att inte Spåra."
Det finns två tillfällen då du kan se detta popup-fönster:
- Om du försöker logga in via Facebook eller Google
- Om du är på väg att se en personlig annons
Jag vill ändra mitt svar – kan jag poäng det?
Du kan ändra ditt svar via dina enhetsinställningar – så här:
- Öppna appen "inställningar" på din enhet.
- välj alternativet "Sekretess" från den här listan.
- välj "Spårning" från den här listan.
- Här kommer du att kunna välja dina spårningspreferenser per app.
- Växla inställningen för att tillåta spårning för ditt valda spel.
- Vänligen tvinga stängning och öppna sedan ditt spel igen så att dessa ändringar kan träda i kraft.
Så här ser det ut visuellt:
Vad händer om mina inställningar är nedtonade/begränsade?
Det finns några anledningar till att du kan se nedtonade inställningar i ditt spel:
- Om du är yngre än 18, innebär Apples policy att du inte kan justera dina appspårningsinställningar.
- Din iOS-enhet kan vara utfärdad av din skola och du kan därför inte ändra dina inställningar.
- Du kanske har en företags iOS-enhet som har en anpassad profil som kan blockera appspårning som standard.
(Detta är inte en uttömmande lista – det kan finnas andra orsaker som vi inte känner till ännu.)
Oroa dig dock inte, du kan fortfarande komma åt ditt spel genom att skapa och logga in på ett King-konto.
Den här artikeln kan hjälpa dig:
Ska jag tillåta spårning?
Det finns två huvudsakliga skäl till att vi rekommenderar att våra spelare tillåter spårning i sina spel:
- Vi vill se till att alla våra spelare får en rolig och säker upplevelse i våra spel. Vi använder spårning för att se till att våra spelare bara ser riktade annonser som är relevanta och anpassade för dem.
- Våra system använder spårning för att spara dina framsteg med externa plattformar som Facebook. Om du vill avvisa spårning kan du fortfarande använda Facebook för att logga in. Alternativt kan du spela med ett King-konto (här är en guide om hur man skapar ett King-konto ).