Vissa sekretessinställningar på Facebook kan påverka synkroniseringen av dina spelframsteg och om din vänlista visas i spelet. Om du har problem med någon av dem kan du prova tipsen nedan.
Om dina framsteg verkar vara förlorade, försök att logga in igen på Facebook
- Se till att du är korrekt inloggad på din Facebook-profil på din telefon. Öppna din Facebook-app och logga in som vanligt.
- Öppna spelet på din enhet.
- Klicka på "(Mitt) konto"/ "(Min) profil".
- Klicka på den blå knappen som läser "Fortsätt med Facebook" för att komma åt ditt sparade spel. Starta om spelet och dina framsteg bör vara precis tillbaka där du lämnade det!
Kontrollera dina appbehörigheter
När du ger en app åtkomst till ditt Facebook-konto upphör den åtkomsten efter 90 dagar. Appen förlorar sedan åtkomst till ditt konto, vilket kan påverka din framsteg och vänlista.
Du kan kontrollera vilka appar som är aktiva , har gått ut eller har tagits bort från ditt konto genom att klicka på den här länken: https://www.facebook. com/settings?tab=applications
Om spelet är listat som ' utgånget , betyder det att din vänlista och framsteg kanske inte synkroniseras med spelet.
Klicka på ' Förnya åtkomst ' för att återaktivera appens behörigheter.
Du kanske också vill kontrollera dina aktiva appbehörigheter genom att klicka på länken "visa och redigera". Om "Vänlista" inte är vald, kommer våra spel inte att kunna se dina vänner, och du kommer inte att kunna skicka meddelanden eller få hjälp från dem.
Kom ihåg att du måste poäng detta var 90:e dag.
Om detta inte fungerar har vi andra artiklar som kan hjälpa dig.
Gå bara till startsidan för hjälpcentret och titta igenom följande avsnitt:
- Mina spelframsteg
- King- och Facebook-profiler
- Lives/Meddelanden
- Tekniska problem och anslutningsproblem