Onlangs heb je mogelijk een melding in je game ontvangen over het bijhouden en personaliseren van je ervaring. In dit artikel geven we antwoord op veelgestelde vragen over deze functie.
Waarom kreeg ik deze melding?
In iOS14 introduceerde Apple de functie “App Tracking Transparency” voor iOS-apparaten.
Deze functie houdt in dat u bij het gebruik van bepaalde apps een pop-up ziet met de vraag of u 'Tracking toestaan' of 'App vragen niet te volgen' wilt inschakelen.
Er zijn twee momenten waarop u deze pop-up kunt zien:
- Als u probeert in te loggen via Facebook of Google
- Als u op het punt staat een gepersonaliseerde advertentie te zien
Ik wil mijn antwoord wijzigen – kan dat?
U kunt uw reactie wijzigen via de instellingen van uw apparaat. Dit doet u als volgt:
- Open de app "Instellingen" op uw apparaat.
- Kies de optie "privacy" uit deze lijst.
- Kies "Tracking" uit deze lijst.
- Hier kunt u uw trackingvoorkeuren per app kiezen.
- Schakel de instelling in om tracking voor het door u gekozen spel toe te staan.
- Sluit het spel geforceerd af en open het opnieuw, zodat deze wijzigingen van kracht worden.
Dit is hoe dat er visueel uitziet:
Wat als mijn instellingen grijs zijn/beperkt?
Er zijn een paar redenen waarom je grijze instellingen in je spel kunt zien:
- Als je jonger bent dan 18 jaar, kun je volgens het beleid van Apple je app-trackinginstellingen niet aanpassen.
- Uw iOS-apparaat is mogelijk door uw school uitgegeven en u kunt uw instellingen daarom niet wijzigen.
- Mogelijk hebt u een zakelijk iOS-apparaat met een aangepast profiel dat app-tracking standaard blokkeert.
(Dit is geen uitputtende lijst – er kunnen nog andere redenen zijn waar we ons nog niet van bewust zijn.)
Maar maak je geen zorgen, je kunt nog steeds toegang krijgen tot het spel door een King-account aan te maken en in te loggen.
Dit artikel kan u helpen:
Moet ik tracking toestaan?
Er zijn twee belangrijke redenen waarom we onze spelers aanraden om tracking in hun games toe te staan:
- We willen ervoor zorgen dat al onze spelers een leuke en veilige ervaring hebben in onze games. We gebruiken tracking om ervoor te zorgen dat onze spelers alleen gerichte advertenties zien die relevant en gepersonaliseerd zijn voor hen.
- Onze systemen gebruiken tracking om je voortgang op te slaan met externe platforms zoals Facebook. Als je tracking wilt weigeren, kun je nog steeds Facebook gebruiken om in te loggen. Je kunt ook spelen met een King-account (hier is een handleiding over hoe je een King-account aanmaakt ).