Att få en ny telefon eller surfplatta är alltid spännande! Men innan du kan börja använda den som vanligt, måste du ställa in allt.
Oroa dig inte; vi hjälper dig att överföra dina spelresultat! Du kan följa dessa steg för att framgångsrikt ställa in ditt spel på din nya enhet.
"Jag har redan ett King-konto/Jag är redan ansluten till Facebook"
Har du redan anslutit ditt spel till ett King-konto eller till Facebook? Om så är fallet, installera bara spelet på din nya enhet och logga in på ditt konto - det är allt! All din spelprogression och Guldtackor kommer automatiskt att visas på din nya enhet.
"Jag har aldrig anslutit mitt spel till något konto eller till Facebook"
I så fall måste du se till att du går igenom några enkla steg först innan du flyttar till din nya enhet:
1.- Gå in i ditt spel på din gamla enhet.
2.- Säkerhetskopiera din progression och anslut till Facebook eller till ett King-konto. Så här gör du detta:
Alternativ A.- Skapa ett King-konto:
- Öppna ditt spel på den gamla enheten och välj alternativet 'Registrera dig med e-post'.
- Välj nu en avatar och ett smeknamn.
- Sedan (och hoppa inte över denna del!) ange din e-postadress, välj ett lösenord, och det är klart – du har nu ett King-konto.
Alternativ B.- Anslut spelet till ditt Facebook-konto:
- Öppna spelet på din gamla enhet.
- Klicka på den blå Facebook Connect-knappen.
- Se till att du har Facebook aktivt på din enhet och att du länkar till rätt profil (värt att tänka på om du delar din enhet med en annan Facebook-användare)
3.- Installera spelet på din nya enhet.
4.- Öppna spelet på din nya enhet, och välj 'Har redan ett King-konto/logga in med e-post' med den e-postadress och det lösenord du just sparade (om du valde Alternativ A), eller klicka på den blå Facebook Connect-knappen (för Alternativ
Nu är du redo att köra! All din spelprogression och Guldtackor bör överföras till din helt nya enhet!
Att ansluta till Facebook eller Kingdom gör att du kan synkronisera din progression med våra spelservrar. Därför kommer din progression och Guldtackor enkelt att överföras mellan alla dina enheter.
Om, av någon anledning, progressionen och Guldtackorna inte överförs, välj Kontakta oss längst ner på denna sida, så hjälper vi dig att få tillbaka dem.
Boosters och Liv
Boosters, Extra Liv, och Extra Drag sparas inte på våra servrar; de sparas lokalt på den enhet där du fick dem. Detta betyder att, till skillnad från Guldtackor och din nivåprogression, kommer de inte att överföras till din nya enhet.
Den goda nyheten är att om du fortfarande har tillgång till den gamla enheten, kommer allt fortfarande att finnas där! Varför inte gå tillbaka och använda upp dessa Boosters för att ta dig igenom några nivåer innan du byter till din nya enhet?
Vi rekommenderar aldrig att lagra för många gratis Boosters på din enhet; inte bara finns det en risk att de kan gå förlorade, men de kan också påverka spelupplevelsen.
Vi erbjuder en mängd olika sätt att få gratis Boosters varje dag, så det finns ingen anledning att hamstra dem. Använd dem för att ta dig förbi de knepiga nivåerna!