For nylig har du muligvis modtaget en notifikation i dit spil om at spore og tilpasse din oplevelse. I denne artikel giver vi dig svar på dine almindelige spørgsmål om denne funktion.
Hvorfor fik jeg denne notifikation?
I iOS14 introducerede Apple funktionen "App Tracking Transparency" til iOS-enheder.
Denne funktion betyder, at mens du bruger visse apps, vil du se en pop-up, der spørger, om du vil "Tillad sporing" eller "spørgappen om ikke at Spore."
Der er to tidspunkter, hvor du kan se denne pop-up:
- Hvis du forsøger at logge ind via Facebook eller Google
- Hvis du er ved at se en personlig annonce
Jeg vil ændre mit svar – kan jeg gøre det?
Du kan ændre dit svar gennem dine enhedsindstillinger – sådan gør du:
- Åbn appen "Indstillinger" på din enhed.
- vælgindstillingen "Privatliv" fra denne liste.
- Vælg "Sporing" fra denne liste.
- Her vil du være i stand til at vælg dine sporingspræferencer pr. app.
- Skift indstillingen for at tillade sporing af dit valgte spil.
- Tving venligst lukning og genåbn dit spil, så disse ændringer kan træde i kraft.
Sådan ser det ud visuelt:
Hvad hvis mine indstillingerer nedtonede/begrænsede?
Der er et par grunde til, at du kan se nedtonede indstillingeri dit spil:
- Hvis du er yngre end 18, betyder Apples politik, at du ikke kan justere dine app-sporingsindstillinger.
- Din iOS-enhed er muligvis udstedt af din skole, og du kan derfor ikke ændre dine indstillinger.
- Du har muligvis en virksomheds iOS-enhed, der har en tilpasset profil, der som standard kan blokere appsporing.
(Dette er ikke en udtømmende liste – der kan være andre årsager, som vi ikke er klar over endnu.)
Bare rolig, du kan stadig få adgang til dit spil ved at oprette og logge ind på en King-konto.
Denne artikel kan måske hjælpe dig:
Skal jeg tillade sporing?
Der er to hovedårsager til, at vi anbefaler, at vores spillere tillader sporing i deres spil:
- Vi ønsker at sikre, at alle vores spillere får en sjov og sikker oplevelse i vores spil. Vi bruger sporing for at sikre, at vores spillere kun ser målrettede annoncer, der er relevante og tilpassede dem.
- Vores systemer bruger sporing til at gemme dine fremskridt med eksterne platforme som Facebook. Hvis du gerne vil afvise sporing, kan du stadig bruge Facebook til at logge ind. Alternativt kan du spille med en King-konto (her er en guide om hvordan man opretter en King-konto ).