Har du sett en Apple-belastning du ikke kjenner igjen? Her er en titt på hvorfor dette kan være tilfelle og trinnene du kan ta i hvert scenario.
Det ser ut som jeg har blitt dobbeltbelastet
Hvis du tror du blir fakturert to ganger for samme vare, vennligst merk at kjøp gjort på forskjellige datoer kan bli samlet i en enkelt belastning og vist i kvitteringen du mottok via e-post fra Apple.
Dette betyr at du bør sjekke den faktiske kjøpsdatoen for å bekrefte om du har blitt dobbeltbelastet.
For å finne den eksakte kjøpsdatoen, vennligst følg disse trinnene:
- Gå til din Kjøpshistorikk og finn Ordren du vil utforske.
- Trykk på “Fakturert til…” teksten nederst på skjermen.
- Trykk på den individuelle varen i denne listen
- Du vil se den eksakte kjøpsdatoen vist her.
Her er en visuell guide for deg:
Leter du etter mer informasjon fra Apple? Les deres veiledning om hvordan kjøp grupperes.
Jeg mottok en kvittering, og jeg kjenner ikke igjen kjøpet
Å se en belastning du ikke kjenner igjen kan være bekymringsfullt, men vennligst merk at e-postkvitteringer fra Apple kan noen ganger ta noen dager å komme frem.
Hvis du ser varer i kjøpshistorikken din som du ikke husker å ha kjøpt, vennligst ta i betraktning at du kan motta e-postkvitteringen dager etter at kjøpet ble gjort og mottatt i spillet.
Jeg kan se et ventende kjøp på kontoen min
Øverst i kjøpshistorikken din kan du se en “Ventende” seksjon. Varene her har ennå ikke blitt belastet kontoen din, fordi kjøp noen ganger kan ta 1-3 dager (eller enda mer) å bli godkjent av banken din.
Leter du etter mer informasjon? Sjekk ut denne Apple-tråden om ventende kjøp.
Hvis du tror at du har hatt et problem med et Apple-kjøp, kan du finne mer veiledning fra Apple om hvordan du rapporterer et kjøpsproblem.