Har du set en Apple-opladning, du ikke genkender? Her er et kig på, hvorfor dette kan være tilfældet, og de trin, du kan tage i hvert scenarie.
Det ser ud til, at jeg er blevet dobbelt opkrævet
Hvis du tror, du bliver faktureret to gange for den samme vare, skal du være opmærksom på, at køb foretaget på forskellige datoer kan blive grupperet til en enkelt debitering og vist i den kvittering, du modtog via e-mail fra Apple.
Dette betyder, at du bør tjekke den rigtige dato for dit køb for at bekræfte, om du er blevet dobbelt opkrævet.
Følg disse trin for at finde den nøjagtige købsdato:
- Gå til din Købshistorik og find den ordre du ønsker at udforske.
- Tryk på teksten "Faktureret til..." nederst på skærmen.
- Tryk på det individuelle element på denne liste
- Du kan se den nøjagtige købsdato vist her.
Her er en visuel guide til dig:
Leder du efter flere oplysninger fra Apple? Læs deres vejledningom hvordan køb er grupperet .
Jeg har modtaget en kvittering, og jeg genkender ikke købet
At se en opkrævning, du ikke genkender, kan være bekymrende, men vær opmærksom på, at e-mailkvitteringer fra Apple nogle gange kan tage et par dage at ankomme.
Hvis du ser varer i din købshistorik, som du ikke kan huske at have købt, skal du overveje, at du muligvis modtager e-mail-kvitteringen dage efter købet blev foretaget og modtaget i spillet.
Jeg kan se et afventende køb på min konto
Øverst i din købshistorik kan du muligvis se afsnittet "Afventer" . Varerne her er ikke blevet debiteret på din konto endnu, fordi køb nogle gange kan tage 1-3 dage (eller endda mere) at klare med din bank.
Leder du efter mere information? Tjek denne Apple-tråd om afventende køb .
Hvis du tror, at du har haft et problem med et Apple-køb, kan du finde mere vejledningfra Apple om hvordan man rapporterer et købsproblem .