Heb je een Apple-afschrijving gezien die je niet herkent? Hier is een kijkje waarom dit het geval kan zijn en de stappen die je in elk scenario kunt nemen.
Het lijkt erop dat ik dubbel ben belast
Als je denkt dat je twee keer voor hetzelfde item wordt gefactureerd, houd er dan rekening mee dat aankopen die op verschillende data zijn gedaan, mogelijk worden gegroepeerd tot één afschrijving en worden weergegeven in de ontvangst die je via e-mail van Apple hebt ontvangen.
Dit betekent dat je de werkelijke datum van je aankoop moet controleren om te verifiëren of je dubbel bent belast.
Volg deze stappen om de exacte aankoopdatum te vinden:
- Ga naar je Aankoophistorie en vind de Bestelling die je wilt onderzoeken.
- Tik op de tekst “Gefactureerd aan…” onderaan het scherm.
- Tik op het individuele item in deze lijst
- Je ziet hier de exacte aankoopdatum weergegeven.
Hier is een visuele gids voor jou:
Op zoek naar meer informatie van Apple? Lees hun richtlijnen over hoe aankopen worden gegroepeerd.
Ik heb een ontvangstbewijs ontvangen en ik herken de aankoop niet
Een afschrijving zien die je niet herkent kan verontrustend zijn, maar houd er rekening mee dat e-mailontvangsten van Apple soms enkele dagen kunnen duren om te arriveren.
Als je items in je aankoophistorie ziet die je je niet herinnert te hebben gekocht, houd er dan rekening mee dat je de e-mailontvangst dagen na de aankoop kunt ontvangen en in het spel kunt ontvangen.
Ik zie een lopende aankoop op mijn account
Bovenaan je aankoophistorie zie je mogelijk een “In behandeling” sectie. De items hier zijn nog niet in rekening gebracht op je account, omdat aankopen soms 1-3 dagen (of zelfs meer) kunnen duren om met je bank te worden verwerkt.
Op zoek naar meer informatie? Bekijk deze Apple-thread over lopende aankopen.
Als je denkt dat je een probleem hebt gehad met een Apple-aankoop, kun je meer richtlijnen van Apple vinden over hoe je een aankoopprobleem kunt melden.