Banken en kaartuitgevers zijn altijd op zoek naar manieren om ons te beschermen tegen fraude en om ons geld veilig te houden. Om dit te doen, voeren ze vaak controles uit om er zeker van te zijn dat de koper echt is en geautoriseerd is om online transacties uit te voeren.
In deze geest is de nieuwe tweede Payment Services Directive (PSD2) geïntroduceerd in het grootste deel van de Europese Unie en het Verenigd Kingdom.
Deze richtlijn houdt in dat Strong Customer Authentication (SCA) nu vereist is voor bepaalde online en digitale aankopen ter bescherming tegen fraude. Wanneer bepaalde transacties worden geïnitieerd via een creditcard of betaalpas op een website, in een app of in de App Store, moeten ze worden geverifieerd door de bank, kaartuitgever of betalingsdienstaanbieder voordat ze kunnen worden voltooid.
Moet ik alle in-game aankopen autoriseren?
Niet alle aankopen in onze games hoeven op deze manier te worden geverifieerd. Wanneer SCA-authenticatie echter vereist is, wordt u doorverwezen naar een pagina die wordt beheerd door uw bank of kaartuitgever om het SCA-authenticatieproces te voltooien.
Hoe autoriseer ik een aankoop?
De exacte verificatiestappen verschillen per bank en kaartuitgever. Normaal gesproken wordt u gevraagd om een code of wachtwoord op te geven om uw aankopen te autoriseren. Sommige banken kunnen u doorverwijzen naar hun bank-app of website om uw aankoop te voltooien. Nadat u toestemming heeft gegeven, kunt u de aankoop voltooien.
Wat gebeurt er nadat ik de SCA-authenticatie heb voltooid?
Zodra u het SCA-authenticatieproces met succes heeft voltooid, zou uw aankoop normaal moeten verlopen. Je moet dan terug in het spel komen om je items te ontvangen.
Hoe weet ik of mijn aankoop is mislukt?
Als u uw aankoop niet autoriseert, ontvangt u mogelijk een foutmelding waarin staat dat uw aankoop is mislukt. Om te bevestigen of er al dan niet kosten in rekening zijn gebracht, kunt u uw aankoopgeschiedenis controleren.
Hier zijn enkele richtlijnen die u kunnen helpen:
Ik heb problemen – kan ik het autorisatieproces overslaan?
Als u aanhoudende problemen ondervindt bij het doen van online aankopen, is het raadzaam contact op te nemen met uw bank of kaartuitgever, aangezien zij het proces beheren.
Ik heb mijn aankoop voltooid, maar ik heb mijn items niet ontvangen
Als je het SCA-authenticatieproces met succes hebt voltooid, maar de items die je hebt gekocht niet bij je zijn afgeleverd in het spel, neem dan contact met ons op en we zullen je helpen.
Ik heb nog steeds hulp nodig bij een aankoop
Maak je geen zorgen - je kunt contact met ons opnemen via de onderstaande link.