Har du sett en Apple-lading du ikke kjenner igjen? Her er en titt på hvorfor dette kan være tilfelle og trinnene du kan ta i hvert scenario.
Det ser ut til at jeg har blitt dobbeltladet
Hvis du tror du blir fakturert to ganger for den samme varen, vær oppmerksom på at kjøp gjort på forskjellige datoer kan bli gruppert sammen til én enkelt belastning og vises i kvitteringen du mottok via e-post fra Apple.
Dette betyr at du bør sjekke den virkelige datoen for kjøpet for å bekrefte om du har blitt dobbeltbelastet.
Følg disse trinnene for å finne den nøyaktige kjøpsdatoen:
- Gå til kjøpshistorikk og finn bestillingen du ønsker å utforske.
- Trykk på teksten «Fakturert til...» nederst på skjermen.
- Trykk på enkeltelementet i denne listen
- Du vil se den nøyaktige kjøpsdatoen vist her.
Her er en visuell guide for deg:
Leter du etter mer informasjon fra Apple? Les veiledningen deres om hvordan kjøp grupperes .
Jeg mottok en kvittering, og jeg gjenkjenner ikke kjøpet
Det kan være bekymringsfullt å se en belastning du ikke kjenner igjen, men vær oppmerksom på at e-postkvitteringer fra Apple noen ganger kan ta noen dager før de kommer frem.
Hvis du ser varer i kjøpsloggen din som du ikke husker å ha kjøpt, må du vurdere at du kan motta e-postkvitteringen dager etter at kjøpet ble utført og mottatt I spillet.
Jeg kan se et ventende kjøp på kontoen min
Øverst i kjøpsloggen kan du se en «Venter» -del. Varene her har ikke blitt belastet kontoen din ennå, fordi kjøp noen ganger kan ta 1–3 dager (eller enda mer) å avklare med banken din.
Leter du etter mer informasjon? Sjekk ut denne Apple-tråd om ventende kjøp .
Hvis du tror at du har hatt et problem med et Apple-kjøp, kan du finne mer veiledning fra Apple om hvordan rapportere et kjøpsproblem .