Har du sett en Apple-laddning som du inte känner igen? Här är en titt på varför detta kan vara fallet och de steg du kan ta i varje scenario.
Det ser ut som att jag har blivit dubbeldebiterad
Om du tror att du faktureras två gånger för samma vara, observera att köp gjorda på olika datum kan grupperas till en enda debitering och visas på kvittot du fick via e-post från Apple.
Det betyder att du bör kontrollera det verkliga datumet för ditt köp för att verifiera om du har blivit dubbeldebiterad.
Följ dessa steg för att hitta det exakta köpdatumet:
- Gå till din Köphistorik och hitta den beställning du vill utforska.
- Tryck på texten "Fakturerad till..." längst ned på skärmen.
- Tryck på enskilda objekt i den här listan
- Du ser det exakta köpdatumet här.
Här är en visuell guide för dig:
Letar du efter mer information från Apple? Läs deras vägledning om hur köp grupperas .
Jag fick ett kvitto och jag känner inte igen köpet
Att se en debitering som du inte känner igen kan vara oroande, men tänk på att e-postkvitton från Apple ibland kan ta några dagar innan de kommer fram.
Om du ser varor i din köphistorik som du inte kommer ihåg att du köpt, tänk på att du kan få e-postkvittot dagar efter att köpet gjordes och togs emot i spelet.
Jag kan se ett väntande köp på mitt konto
Högst upp i din köphistorik kan du se avsnittet "Väntar" . Varorna här har inte debiterats ditt konto än, eftersom köp ibland kan ta 1-3 dagar (eller till och med mer) att lösa med din bank.
Letar du efter mer information? Kolla in den här Apple-tråd om väntande köp .
Om du tror att du har haft problem med ett Apple-köp kan du hitta mer vägledning från Apple om hur man rapporterar ett köpproblem