Pankit ja korttien myöntäjät etsivät jatkuvasti tapoja suojella meitä petoksilta ja pitää rahamme turvassa. Tätä varten he suorittavat usein tarkastuksia varmistaakseen, että ostaja on aito ja että hänellä on oikeus tehdä verkkotapahtumia.
Tässä hengessä uusi toinen maksupalveludirektiivi (PSD2) on otettu käyttöön suurimmassa osassa Euroopan unionia ja Isossa-Britanniassa.
Tämä direktiivi tarkoittaa, että vahvaa asiakastodennusta (SCA) vaaditaan nyt tietyissä verkko- ja digitaalisissa ostoksissa petoksilta suojaamiseksi. Kun tietyt tapahtumat aloitetaan luotto- tai maksukortilla verkkosivustolla, sovelluksessa tai App Storessa, pankin, kortinmyöntäjän tai maksupalveluntarjoajan on varmennettava ne ennen kuin ne voidaan suorittaa.
Pitääkö minun hyväksyä kaikki pelin sisäiset ostokset?
Kaikkia peleissämme tehtyjä ostoksia ei tarvitse todentaa tällä tavalla. Kun SCA-todennus vaaditaan, sinut ohjataan pankkisi tai korttisi myöntäjän ylläpitämälle sivulle suorittamaan SCA-todennusprosessi.
Miten valtuutan oston?
Tarkat vahvistusvaiheet vaihtelevat eri pankkien ja korttien myöntäjien välillä. Tavallisesti sinua pyydetään antamaan koodi tai salasana ostosten valtuuttamiseksi. Jotkut pankit voivat ohjata sinut pankkisovellukseensa tai verkkosivustoonsa viimeistelemään ostoksesi. Kun olet antanut valtuutuksen, voit suorittaa oston loppuun.
Mitä tapahtuu, kun olen suorittanut SCA-todennuksen?
Kun olet suorittanut onnistuneesti SCA-todennusprosessin, ostoksesi tulee sujua normaalisti. Sinun on sitten palattava peliin vastaanottaaksesi tavarasi.
Mistä tiedän, jos ostokseni epäonnistui?
Jos et vahvista ostostasi, saatat saada virheilmoituksen, joka ilmoittaa, että ostoksesi epäonnistui. Voit tarkistaa ostohistoriasi tarkistaaksesi, onko sinua veloitettu.
Tässä on joitain ohjeita, joista voi olla apua:
Minulla on ongelmia – voinko ohittaa valtuutusprosessin?
Jos kohtaat jatkuvia ongelmia verkko-ostoksia tehdessäsi, on suositeltavaa keskustella pankin tai kortin myöntäjän kanssa, koska he hoitavat prosessin.
Tein ostokseni, mutta en saanut tuotteitani
Jos olet onnistuneesti suorittanut SCA-todennusprosessin, mutta ostamiasi tuotteita ei toimitettu sinulle pelissä, ota meihin yhteyttä, niin autamme sinua.
Tarvitsen edelleen apua ostoksen kanssa
Älä huoli – voit ottaa meihin yhteyttä alla olevan linkin kautta.